- 1402/09/04
- ارسال شده توسط: همراه حساب
- بخش: مقالات
در این قسمت از مقاله همراه حساب قصد داریم در مورد نکات مهم کسب و کار اینترنتی بحث کنیم، جهت مشاهده مطالب با ما همراه باشید.
راهنمای مطالعه
- نکات کسب و کار اینترنتی
- نکات مهم برای لذت بردن از مسیر سخت کسب و کار
- اهرم شبکههای اجتماعی
- دریافت راه ارتباطی با کاربر
- تمرکز روی یک محصول یا سرویس
- سیستمسازی هوشمندانه یکی از نکات مهم مدیریت کسبوکار اینترنتی است
- خیلی پافشاری نکنیم
- ارزش واقعی ارائه کن
- الگوی به تمام معنا نداشته باشید
- ترافیک خاموش نداشته باش
- بیخیال حاشیه و رقابت
نکات کسب و کار اینترنتی
در این مقاله از همراه حساب قصد داریم در مورد نکات مهم کسب و کار های آنلاین با شما همراه شویم و 10 راز را به شما بگوییم که هر وبسایتی اگر آن را رعایت نکند نمیتواند موفق باشد.
بنابراین به شما توصیه میکنم تا انتهای این مقاله همراه با همراه حساب باشید تا تغییری اساسی در طرز تفکر شما نسبت به مدیریت کسبوکار اینترنتی ایجاد کنم و تجربیات کسبشده در حوزه ی بیزینسی خودم را برای شما ارائه دهم.
نکات مهم برای لذت بردن از مسیر سخت کسب و کار
نکته اول این است که از کاری که میکنید واقعا راضی و خوشحال باشید. یک مسئلهی مهمی که امروزه وجود دارد این است که افراد با دیدن پیجهای اینستاگرامی و دیدن رقبایشان در پیجهای اینستاگرامی دچار مقایسه میشوند و دیگر از کاری که انجام میدهند خوشحال نیستند. زیرا مدام با خود فکر میکنند فلان رقیبم از من خیلی بیشتر پول در میآورد! پس بهتر است من هم فعلا برای مدتی بر روی سایتم کار نکنم چرا که نمیتوانم به اندازهی آنها موفق باشم و به حد آنها برسم که این کاملا فکر و ایدهی اشتباه و غلطی است.
برای رسیدن به موفقیت توصیه من به شما این است که برای کاری که انجام میدهید خوشحال باشید. و از آن فرآیند و مسیری که در آن قرار دارید واقعا لذت ببرید. این یکی از رازهای رسیدن به موفقیت است بنابراین ارزش آن را دست کم نگیرید.
اهرم شبکههای اجتماعی
نکته دوم این است که سایتهای موفق همیشه از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. مثلا: از اینستاگرام، تلگرام، توییتر و … یعنی از شبکههای اجتماعی به عنوان یک منبع برای دریافت ورودی بیشتر برای وبسایتشان استفاده میکنند. بنابراین شما حتما باید از یک شبکه اجتماعی مانند: اینستاگرام و تلگرام برای کسب ورودی و ترافیک بیشتر برای وبسایتتان استفاده کنید و پس از جذب این ورودیها آنها را تبدیل به خریدار و مشتری کنید.
دریافت راه ارتباطی با کاربر
نکته سوم و مورد بعدی که برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی بسیار مهم و تاثیر گذار است، این است که دادهها و اطلاعات کاربرمان را دریافت کنیم. مثلا: یک کاربر از طریق گوگل، اینستاگرام یا تلگرام و یا روشهای دیگر وارد سایت شما شده است. حال اگر اطلاعاتی از این کاربر نداشته باشید در آینده چطور میخواهید با این کاربر ارتباط برقرار کنید و به آن کاربر اطلاع دهید که مثلا: آموزش حسابداری یا خدمات حسابداری و مالیاتی را ارائه میدهید بیا و آن محصول را از من خریداری کن. بنابراین بهتر است Collect user data انجام دهیم.
یعنی: اطلاعات کاربر را دریافت کنیم. اطلاعاتی مانند: ایمیل یا شماره تلفن و یا هر اطلاعاتی که میتوانید از طریق آن یک راه ارتباطی بین شما و کاربر ایجاد کند و شما بتوانید از طریق این اطلاعات به کاربر دسترسی داشته باشید. تا در آینده بتوانید با کاربر ارتباط بیشتری داشته باشید.
تمرکز روی یک محصول یا سرویس
نکته چهارم و مورد بعدی که جزو نکات کسب و کار اینترنتی موفق است، این است که تا حدی که میتوانید راههای ورود درآمد را کمتر کنید و بر روی یک محصول یا یکسری خدمات خاص تمرکز کنید. در این صورت خیلی خوب میتوانید از آن محصول یا خدمات بفروشید. این کار برخلاف باور و اعتقادات خیلی از مدرسین بازاریابی است. آنها همواره بر این باورند و میگویند که بهتر است شما بیشترین راههای ورود درآمد را داشته باشید.
مثلا: آنها کار شما طراحی سایت است پس از طراحی سایت کسب درآمد کن، از فروش فایلهای آماده کسب درآمد کن، از طریق آموزش کسب درآمد کن همچنین مشاوره انجام دهید. اما طبق تجربه و نظر من این کار اصلا درست نیست و روش مناسبی برای کسب درآمد نیست. بنابراین تاحدی که میتوانید بر روی یک منبع درآمد خاص تمرکز کنید. در این صورت خیلی خیلی بهتر میتوانید درآمد داشته باشید و آن را بازاریابی کنید.
سیستمسازی هوشمندانه یکی از نکات مهم مدیریت کسبوکار اینترنتی است
نکته پنجم و مورد بعدی که جزو نکات کسب و کار اینترنتی موفق است استفاده از ابزارهای مختلف که برای راحتتر کردن یا بهتر است بگویم برای اتوماتیک کردن کارهایتان است استفاده کنید. مثلا ما در همراه حساب یکسری ابزار داشتیم که از آنها استفاده نمیکردیم.
بنابراین از ابزارهای مختلف برای اینکه کارتان را خیلی خیلی راحتتر انجام دهید استفاده کنید در این صورت نیاز به استخدام افراد کمتری میباشد و یا اگر افرادی را استخدام میکنید برای بهبود کارها از آنها استفاده کنید نه برای انجام دادن یکسری کارهایی که بهصورت روتین یک ربات هم میتواند آن را انجام دهد.
خیلی پافشاری نکنیم
نکته ششم و مورد بعدی این است که واقعا بدانیم چه زمانی تسلیم شویم و دست از تلاش بیهوده کردن برداریم. یکسری کارها است که بعضی اوقات ما آنها را راهاندازی میکنیم و پس از گذشت یکی دو سال متوجه میشویم که اصلا این وبسایت نمیتواند به درآمد خوبی برسد حال در این شرایط چه کاری باید انجام دهیم؟ در این حالت بهتر است پلن کسب و کار خود را تغییر دهیم مثلا محصولی که میفروشیم و یا خدماتی را که ارائه میکنیم را بر روی همان وبسایت تغییر دهیم و یا اینکه به کلی وبسایت را تعطیل کنیم و سراغ کار دیگری برویم.
ارزش واقعی ارائه کن
نکته هفتم و یکی دیگر از نکات کسب و کار اینترنتی این است که بررسی کنیم که چه ارزشی را داریم ارائه میدهیم برای مثال من در این مقالهای که دارم برای شما مینویسم واقعا دارم چه چیزی را به شما آموزش میدهم آیا خواندن این مطلب برای شما ارزشمند است یا نه؟ آیا این مقاله بر روی زندگی کاری شما تاثیری میگذارد یا نه؟ اگر این مقاله یا محتوا بر روی زندگی کاری شما تاثیرگذار است باید خیلی بیشتر کار بکنم تا حداقل یک نفر هم این ویدیو را میبیند آن یک نفر بتواند یک تغییری در خودش ایجاد کند و درنهایت آن یک نفر تبدیل به مشتری من میشود و از من دورهی آموزشی خریداری میکند و یا اینکه از من مشاوره میگیرد و من را به درآمد میرساند.
بنابراین این مهم است که ببینیم چه ارزشی را داریم ارائه میدهیم و فقط دنبال پول و کسب درآمد نباشیم. رعایت این نکته بسیار مهم است.
الگوی به تمام معنا نداشته باشید
نکته هشتم و اما یک نکتهی مهم دیگر این است که روی هیچ کس تعصب نداشته باشید و هیچ کسی را هم الگوی خود قرار ندهید برای مثال: هیچ وقت نگویید فلانی الگوی من است و هر کاری که بر روی وبسایتش انجام میدهد من هم باید انجام دهم. اصلا دلیلی ندارد که ما چنین کاری را انجام دهیم. باید بدانیم هرکسی بسته به شرایط و حوزهی کاری که دارد تصمیمهای خودش را میگیرد.
بنابراین نیاز نیست که یک نفر را الگوی خود قرار دهیم و هر کاری که آن شخص بر روی وبسایتش انجام داد ما هم انجام دهیم. نکتهی خیلی مهمی که وجود دارد که باید انجام دهیم این است که هر کسی را که الگو قرار دهیم باید کارهای خوبش را مد نظر قرار دهیم و اگر نیاز بود تصمیم بگیریم که آن را در کسب و کار خودمان و یا بر روی وبسایتمان اجرایش کنیم و نکات بد را در نظر نگیریم.
مطمئنا هر کسی دارای یکسری ایرادات در کارش است.
ترافیک خاموش نداشته باش
به نکته نهم دقت کنید که ترافیک خیلی زیاد هم خوب نیست مثلا حجم زیادی بازدید کننده میآورید سمت سایت خود و بعد آن تعداد از بازدید کننده هیچ اطلاعی از حوزهی کاری شما ندارد و اصلا جزو مخاطبین هدف شما نیستند. بنابراین این حجم از ترافیک ورودی عملا فایدهای ندارد و فقط ترافیک سایتتان را استفاده میکند. درنتیجه پهنای باند شما بیشتر استفاده میشود، منابع سرور شما بیشتر اشغال میشود که این عوامل باعث میشود که شما یک هاست گران قیمتتر بخرید. و درنهایت در مقابل این همه هزینه هیچ سودی هم نکردید. بنابراین چنین ترافیکی هیچ ارزشی ندارد.
یعنی ترافیکی که زیاد باشد اما مخاطب هدف شما نباشد هیچ ارزشی را برای شما به وجود نمیآورد بنابراین بهتر است ترافیک سایت شما نصف باشد اما مخاطب هدفی که از سایت شما بازدید میکند دوبرابر باشد.
بیخیال حاشیه و رقابت
نکته دهم و یک موضوع بسیار مهم که وجود دارد این است که شما اگر هدفگذاری میکنید باید واقعا طبق هدفتان برنامهریزی کنید و به سمت هدفتان قدم بردارید. بسیاری از افراد هستند که میگویند من در اینستاگرام یا در وبسایت رقیبم دیدم که فلان کار را انجام داده است پس من هم باید دقیقا آن کار را انجام دهم تا موفق شوم. برخی دیگر نیز هستند که به دنبال حاشیهسازی برای رقبایشان هستند و از این طریق میخواهند به موفقیت برسند که این هم تفکری غلط و اشتباه است.
به نظر من اگر میخواهید در کسب و کارتان رشد کنید و به موفقیت برسید بهترین کار این است که نگاهتان روبهجلو و آینده باشد و کاری که باید را انجام دهید نه کاری را که برای شما هیچ سودی ندارد و صرفاً به ضرر رقیب شما است. به این نکته توجه کنید که اگر شما رشد کنید رقیبتان از شما عقب میافتد اما اگر رقیب شما ضرر کند لزوماً به این معنا نیست که شما رشد کردهاید.
ممنون که تا انتهای این مقاله از همراه حساب همراه ما بودید برای دیدن آموزش های حسابداری به سایت همراه حساب حتما سر بزنید.