- 1403/05/31
- ارسال شده توسط: همراه حساب
- بخش: مقالات
در این قسمت از مقاله همراه حساب قصد داریم در مورد کارهایی که یک کارمند باشخصیت هیچوقت انجام نمیده بحث کنیم، جهت مشاهده مطالب با ما همراه باشید.
مقدمه
نحوه رفتار و برخورد شما در محل کار به همان اندازه مهارت و توانایی تان مهم است. شروع به کار در هر شغلی نیازمند یادگیری یک سری اصول کاری و رفتاری است که با آگاهی از اصول برخورد و رفتار صحیح در محیط کار می توانید از همان روز اول محبوب شوید و این محبوبیت را در تمام طول زندگی شغلی تان حفظ کنید. در این مقاله از همراه حساب به بررسی برخی از عادت ها و رفتار های اشتباه در محل کار می پردازیم. با ما همراه باشید.
عادات و رفتار های اشتباه در محل کار
- قطع کردن حرف و گفتگوی دیگران
صحبت کردن یا به اصطلاح پریدن میان گفتگوی دو شخص یکی از عادات ناپسندی است که بین افراد رواج دارد که در اکثر مواقع خودشان متوجه این موضوع نیستند.البته کسانی که عادت دارند وسط حرف بقیه بپرند و تمرکز آن ها را با حرف های نابجا خود به هم بریزند بر خلاف تصور برخی انسان های محترم و آداب دانی هستند که قصد بی ادبی ندارند؛ بلکه فقط برای گفتن حرف هایشان بیش از حد حریص هستند و نمی توانند مکث کوتاهی تا بعد از تمام شدن حرف بقیه داشته باشند و اینکار را ناخوداگاه برخلاف میل خود انجام می دهند. اما با تمرین و خود کنترلی میتوان این عادت را کنار گذاشت و در تمامی موقعیت های زندگی شخصیت و ارزش خود را حفظ کرد.
- بیش از حد راحت بودن
داشتن حد و مرز برای خود و همچنین در ارتباط با دیگران نشان دهنده این میباشد که شما یک فرد حرفه ای هستید. برای مثال شوخی و مزاح بیش از حد، پوشیدن لباس غیر رسمی، رفتار بیش از حد صمیمی و ورود به مسائل خصوصی دیگران از جمله عادت های تخریب کننده است.
- غیبت درباره همکاران
غیبت در مورد همکاران کار بسیار ناشایستی است زیرا باعث میشود سطح اعتماد به شما در شرکت کم شود واعتبار وشخصیت شما در شرکت زیرسوال رود ، همچنین میتواند حرف شما به گوش آن فرد برسد و ناراحتی و دلخوری پیش آید. پس برای جلوگیری از بروز این اتفاقات پشت سر همکارتان صحبت نکنید و در جمعی که غیبت میکنند حاضر نشوید.
- کنترل نکردن عصبانیت
کنترل کردن عصبانیت یکی از مواردی است که باید در محیط کار به آن توجه داشت و از هر عمل و حرفی که بدون تدبیر و فکر است جلوگیری کرد زیرا درصورت عدم کنترل خشم میتواند به ارتباط کاری میان شما و همکارتان آسیب بزند و کاهش اعتماد و احترام را در پی داشته باشد.
به سایت "همراه حساب" خوش آمدید.
با دوره های آموزشی همراه حساب به دنیای حسابداری وارد شوید و مهارت های لازم را از مبتدی تا پیشرفته به صورت گام به گام فرا بگیرید و موفقیت شغلی خود را تضمین کنید.
- تشکر و قدردانی نکردن
تشکر و قدردانی از زحمات دیگران را به عادت تبدیل کنید و بدانید هرچه بیشتر احترام بگذارید و قدردان باشید متقابلا آن احترام را از همکاران و مدیرتان دریافت خواهید کرد.
- برقراری بیش از حد تماس تلفنی
در محل کار از برقراری هر تماس غیر ضروری و شخصی خودداری کنید و مسائل مربوط به زندگی شخصی خود را خارج از شرکت حل کنید تا تمرکز همکاران را به هم نریزد.
- بازگو کردن عقاید سیاسی و مذهبی
به یاد داشته باشید محل کار جای بحث کردن در مورد مسائلی همچون مشکلات اقتصادی، مسائل سیاسی، عقیده ها و باور های مذهبی نیست و اجازه ندهید همکارانتان هم از عقاید و باور های شما اطلاعی داشته باشند.
- به اشتراک گذاشتن اتفاقات زندگی شخصی
بازگو کردن اتفاقات و مشکلات زندگی شخصی در محل کار نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه باعث میشود به دیگران اجازه دخالت در امور شخصی زندگیتان را بدهید پس در محل کار بهتر است اخلاق کاری را رعایت کرده و افکار خود و همکارانتان را درگیر حاشیه و مسائل نامربوط نکنید.
- دروغ گفتن برای خوب جلوه دادن خود
برخی از افراد در محیط کار برای اینکه ارتقای شغلی یابند دروغ می گویند و کارهای خود را عالی نشان می دهند اما راجع به همکار خود دروغ می گویند و کار آنها را خیلی بد جلوه می دهند. دروغ های کوچک به روش های بزرگ به شما آسیب می رساند و این روش موقتی است چون همیشه کسی هست که حقیقت را برملا میکند.
- شکایت و گله کردن
یکی از رفتار هایی که در محیط کاری می تواند آسیب زننده باشد شکایت و گله مداوم است. پس اگر قصد انتقاد یا شکایتی دارید به نوعی بیان کنید که همکارتان آن را به عنوان پیشنهاد تلقی کند نه دستور و آن را مرتبط با کار و مسئولیت شما بداند.
جمع بندی
برای تبدیل شدن به یک کارمند خوب و وظیفهشناس، شما باید روی مهارتهای ارتباطی خود کار کنید و با همکاران خود به صورت کارآمد همکاری کنید و مهم تر از همه اخلاق حرفهای را در محیط کار رعایت کنید و همواره به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر احترام بگذارید همان قدر تحسین و احترام بیشتری را به دست آورید. در این مقاله به بررسی انواع رفتار های اشتباه آسیب زننده در محیط کار پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره مند شده باشید.